بهبود یادگیری مفهوم درس ساعت در بعد از ظهر مربوط به کتاب ریاضی پایه سوم ابتدایی |
کد مقاله : 1061-CNF |
نویسندگان |
نگین اسدی *1، عادل سلیمانی2 1آموزش و پرورش 2دانشگاه فرهنگیان |
چکیده کوتاه |
هدف کلی پژوهش کیفی حاضر که با رویکرد درس پژوهی مشارکتی انجام شده است تسهیل یادگیری درس ساعت در بعد از ظهر، کتاب ریاضی پایه سوم دبستان می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر 60 نفر از دانش آموزان پایه سوم دبستان شیما مرادی واقع در شهر کرمانشاه می باشد.داده های پژوهش حاضر به کمک مصاحبه نیمه ساختار مند و مشاهده ی نقادانه توسط اعضای تیم درس پژوهی ،در قالب دو تدریس اول و دوم جمع آوری شد، در هر مرحله اعضای تیم به بررسی طرح درس و اجرای آن پرداختند سپس نقد و بررسی از تدریس اول و دوم به عمل آمد ، داده های حاصل از نقد ها جمع آوری شد و به اشباع نظری رسید. تجزیه و تحلیل دادهها توسط کدگذاری های باز، محوری، انتخابی انجام شد و تعداد ۶۳ کد باز ، ۱۰کد محوری و۴ کد انتخابی حاصل شد. نتایج حاصل از پژوهش حاضر نشان داد عواملی مانند: مهارت های ارتباطی، مهارت های سازماندهی، مهارت خلاقیت و نو آوری معلم، مهارت های آموزشی معلم در تدریس درس ساعت در بعد از ظهر کتاب ریاضی پایه سوم دبستان تاثیر گذار است. |
کلیدواژه ها |
درس پژوهی، توسعه حرفه ای، کیفیت تدریس،کتاب ریاضی. |
وضعیت: مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است |