بررسی تاثیر محیط یادگیری مبتنی بر بازی بر عملکرد دانش آموزان مدارس ابتدایی |
کد مقاله : 1093-CNF |
نویسندگان |
سیده زینت هادیان *1، مهدی اصغرزاده2، حسین براری3 1استادیار، دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، ساری، مازندران، ایران 2آموزگار، کارشناسی روانشناسی، دانشگاه غیرانتفاعی روزبهان، ساری، مازندران، ایران. 3آموزگار، کارشناسی ارشد علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران |
چکیده کوتاه |
در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر محیط یادگیری مبتنی بر بازی بر عملکرد دانش آموزان مدارس ابتدایی پرداخته شده است. برای این منظور اثر محیط یادگیری مبتنی بر بازی بر متغیرهای پیشرفت تحصیلی، انگیزش تحصیلی و رضایت دانش آموزان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها در گروه پژوهش های غیرتوصیفی- پیمایشی قرار دارد که برای بررسی فرضیه های پژوهش از نرم افزار اس پی اس اس بهره گرفته شد. هم چنین، جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر ساری می باشند که به صورت تصادفی ساده تعداد 30 نفر (15 نفر گروه آزمایشی و 15 نفر در گروه گواه) انتخاب شدند. علاوه بر این برای اندازه گیری متغیرها از پرسشنامه های استاندارد بهره گرفته شد. نتایج به دست آمده در پژوهش حاضر نشان می دهد در مجموع محیط یادگیری مبتنی بر بازی دارای اثر مثبت و معناداری بر متغیرهای پیشرفت تحصیلی، انگیزش تحصیلی و رضایت دانش آموزان می باشد. |
کلیدواژه ها |
محیط یادگیری مبتنی بر بازی، عملکرد دانش آموزان، مدارس ابتدایی. |
وضعیت: مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است |