نقش بازنماییها و مثالها در تسهیل یادگیری مبحث کسرها در ریاضی دانشآموزان ابتدایی |
کد مقاله : 1111-CNF |
نویسندگان |
رضا داریوش نیا *1، فرشته مؤذنزاده2 1. 2...دانشجو معلم |
چکیده کوتاه |
یکیاز موضوعات و علوم مهم دنیای پیرامون ما که همیشه بدان نیازمندیم ریاضیات است. بسیاری از آموزشگران ریاضی همگی روی این که یاددهی ریاضیات مخصوصا کسر یکی از دشوارترین مباحث ریاضی است؛ توافق دارند. ما در این مقاله برآنیم تا بدانیم که برای یادگیری همه افراد مختلف یک روش کافی نبوده و معلم باید بتواند از طریق نقطه قوت هر دانشآموز و بازنمایی و مصال زدن با او سخن بگوید. اگر بخواهیم به بازنماییها در کسر که در مقاله روی آن کار کردیم؛ اشارهای کنیم: رابطه جزء-کل، اندازه، عملگر، خارج قسمت، نسبت و نفکر نسبیتی که به ابزارهای دستورزی، مولفههای دنیای واقعی، تصاویر، نمادهای گفتاری و نمادهاینوشتاری و چگونگی استفاده از هریک برای عمقسازی یادگیری اشارهای داشتهایم. و اینکه چگونه میتوانیم در مباحث جمع، تفریق، ضرب و تقسیم از طریق بازنمایی و مثال عینی و تصویری مسیر یادگیری عمیق را طی کنیم. در این پژوهش سعی شده است که ابتدا با مطالعه منابع و نظریههای بازنمایی و تاثیر آنها بر فراگیران و مطالعه کسرها در مقطع ابتدایی مباحث نظری جمعآوری شود. و از روش کیفی و مشاهده قرار دادن سیر پیشرفت دانشآموزان به صورت اقدامپژوهی، به بررسی میزان موفقیت یا عدم موفقیت استفاده از بازنماییهای مختلف در مفهومسازی کسرها پرداختیم. |
کلیدواژه ها |
بازنمایی- تسهیل یادگیری- کسرها- دانشآموزان ابتدایی |
وضعیت: مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است |