آموزش و یادگیری مبتنی بر بازی |
کد مقاله : 1116-CNF |
نویسندگان |
نگین نصیری * آموزگار |
چکیده کوتاه |
یادگیری مبتنی بر بازی (GBL ) به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت های حل مسئله را بهبود بخشند و به آنها امکان می دهد تا جامعه، طبیعت و دنیای اطراف خود را از طریق تجربیات، تفسیر کنند. بازی ها اطلاعاتی را در زمینه یا محیط مرتبط ارائه می دهند؛ به همین دلیل است که برای دوره های مطالعات اجتماعی، فعالیت های اوقات فراغت درون کلاسی، بازی ها و فعالیت های بدنی که هدف آن تربیت دانش آموزان به عنوان اعضای فعال یک کلاس درس است، بسیار مهم است. استفاده از بازیها در دورهها، تفکر و درک مطالب را تشویق میکند. هدف این مطالعه درک دیدگاه معلمان دوره ابتدایی در مورد GBL مربوط به دوره های ابتدایی است. بر اساس یافته های پژوهش، معلمان دوره ابتدایی معتقدند محتوای درس مطالعات اجتماعی، فعالیت های اوقات فراغت در کلاس، ادبیات جذاب کودک، بازی ها و فعالیت های بدنی برای استفاده از GBL در کلاس درس مناسب هستند. معلمان با مشکلاتی در زمینه برنامه ریزی زمانی، رفتارهای غیرهمکاری دانش آموزان و پیشینه ناکافی معلمان در مورد سازماندهی و طراحی بازی ها و همچنین مشکلات اقتصادی و موانع فنی مرتبط با GBL مواجه شدند. |
کلیدواژه ها |
یادگیری، حل مسئله، دانش آموزان، معلمان |
وضعیت: مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است |