بررسی روش های ایجاد انگیزه در دانش آموزان به یادگیری درس ریاضی برپایه تئوری انتخاب گلاسر
کد مقاله : 1124-CNF
نویسندگان
زینب حسنی *1، میترا حیدرزاده2
1دانشجوی دانشگاه فرهنگیان پردیس الزهرا (س)زنجان
2دانشجوی دانشگاه فرهنگیان پردیس الزهرا (س) زنجان
چکیده کوتاه
پژوهش حاضر با هدف بررسی روش های ایجاد انگیزه در دانش آموزان به یادگیری درس ریاضی برپایه تئوری انتخاب گلاسر نگارش یافته و برای جمع آوری داده ها از روش کتابخانه ای استفاده شده است. دلیل انجام پژوهش این است که از یک سو، درس ریاضی دارای اهمیت و جایگاه مهمی در زندگی انسان از گذشته تا به امروز بوده و از سوی دیگر، شکست های تحصیلی، بی انگیزگی و بی رغبتی به آن در بین دانش آموزان بیش از پیش مشاهده می شود. برای ایجاد انگیزه در پژوهش، از تئوری انتخاب گلاسر استفاده شده است. یکی از مفاهیم اساسی این تئوری، پنج نیاز اساسی است که گلاسر اعتقاد دارد انگیزه انسان برای اعمالش تامین شدن نیازهای اساسی عشق، قدرت، آزادی، تفریح و بقا است. در نتیجه اگر معلم بتواند کلاس ریاضی را به محیطی تبدیل کند که در آن به این نیازهای اساسی دانش آموزان توجه شده و تامین می شود، آنگاه آن ها انگیزه یادگیری ریاضی و حضور فعال در کلاس درس دارند و همین عامل پیشرفت تحصیلی شان می شود.
کلیدواژه ها
ریاضی، ایجاد انگیزه، تئوری انتخاب گلاسر
وضعیت: مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است