پداگوژی بریکولاژ |
کد مقاله : 1170-CNF |
نویسندگان |
علی خلخالی * گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاداسلامی واحد تنکابن |
چکیده کوتاه |
هدف مقاله حاضر معرفی گونهای نسبتا متفاوت از یک پداگوژی است که توان بیشینهسازی سازگاری امور مدرسهای با جهان پیچیده و غیریقینی پیشرو را داشته باشد. این مقاله با رویکرد یک "پژوهش نظری"، صورتبندی شده است، تا درباره این پرسش بحث شود که پداگوژی مناسب برای وضعیت بسیارپیچیده و غیریقینی مدارس، کدام است؟ پاسخ مشخص مقاله حاضر به این پرسش اساسی، ساخت "نظریه پداگوژی بریکولاژ"، از طریق بازبینی، بسط معنایی و ترکیب دو سازه "پداگوژی" و "بریکولاژ" است. "پداگوژی بریکولاژ" نظریهای برای توصیف روابط نوظهور بین مقولهها یا ایدهها، برای تولید چیز جدیدی از طریق بازکاری و دستهبندی مجدد پدیدهها، مقوله یا ایدههای دردسترس(محتوا) است. بازخوانی بریکولاژ به عنوان نوعی پداگوژی دارای ظرفیت خلق واژگان کاربردی متنوع و "مفاهیم مرزی" در فعالیتهای مدرسهای است. "موقعیت پداگوژیک" ایجادشده در نظریه "پداگوژی بریکولاژ"، عاملیت فردی معلم و دانشآموزان را توسعه میدهد تا به عنوان "عاملان اصلی"، با اعتماد به نفس بیشتری روی "توسعه یادگیری معنادار" سرمایهگذاری کنند. |
کلیدواژه ها |
پداگوژی بریکولاژ، پژوهش نظری، آفرینش ترکیبهای نوظهور، محتوای بریکولاژ |
وضعیت: مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است |