پداگوژی بریکولاژ
کد مقاله : 1170-CNF
نویسندگان
علی خلخالی *
گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاداسلامی واحد تنکابن
چکیده کوتاه
هدف مقاله حاضر معرفی گونه‌ای نسبتا متفاوت از یک پداگوژی‌ است که توان بیشینه‌سازی سازگاری امور مدرسه‌ای با جهان پیچیده و غیریقینی پیش‌رو را داشته باشد. این مقاله با رویکرد یک "پژوهش نظری"، صورتبندی شده است، تا درباره این پرسش بحث شود که پداگوژی مناسب برای وضعیت بسیارپیچیده و غیریقینی مدارس، کدام است؟ پاسخ مشخص مقاله حاضر به این پرسش اساسی، ساخت "نظریه پداگوژی بریکولاژ"، از طریق بازبینی، بسط معنایی و ترکیب دو سازه "پداگوژی" و "بریکولاژ" است. "پداگوژی بریکولاژ" نظریه‌ای برای توصیف روابط نوظهور بین مقوله‌ها یا ایده‌ها، برای تولید چیز جدیدی از طریق بازکاری و دسته‌بندی مجدد پدیده‌ها، مقوله یا ایده‌‌های دردسترس(محتوا) است. بازخوانی بریکولاژ به عنوان نوعی پداگوژی دارای ظرفیت خلق واژگان کاربردی متنوع و "مفاهیم مرزی" در فعالیت‌های مدرسه‌ای است. "موقعیت پداگوژیک" ایجادشده در نظریه "پداگوژی بریکولاژ"، عاملیت فردی معلم و دانش‌آموزان را توسعه می‌دهد تا به عنوان "عاملان اصلی"، با اعتماد به نفس بیشتری روی "توسعه یادگیری معنادار" سرمایه‌گذاری ‌کنند.
کلیدواژه ها
پداگوژی بریکولاژ، پژوهش نظری، آفرینش ترکیب‌های نوظهور، محتوای بریکولاژ
وضعیت: مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است