رویکردی بر دانش پداگوژی در استفاده از هنر درآموزش ابتدایی
کد مقاله : 1176-CNF
نویسندگان
سعیده معصومی *
مدرس دانشگاه فرهنگیان، پردیس حضرت معصومه (س) قم
چکیده کوتاه
در سال‌های اخیر، به دلیل توجه به آموزش و پرورش، مفهوم هنر در آموزش ابتدایی به عنوان یکی از موضوعات مهم و جدید به شمار می‌رود. باتوجه به رویکردهای متعدد در این زمینه، پژوهشگران و متخصصان آموزش به دنبال یک سیستم یکپارچه و کارآمد در آموزش هنر به دانش‌آموزان ابتدایی هستند. در این مقاله، عوامل مختلفی که بر آموزش هنر در دوران ابتدایی تأثیر می‌گذارند، بررسی شده است. تحلیل ذهنی و روش‌های گروهی، به عنوان روش‌های ارتباطی اصلی در آموزش هنر به دانش‌آموزان معرفی و توضیح داده شده‌اند.ارتباط بین هنر و مهارتها، از جمله مهارتهای اجتماعی، فردی و ذهنی بررسی شده‌اند. تأثیر هنر بر روابط اجتماعی و روابط دانش‌آموز با محیط پیرامونی خود، نقش هنر در ایجاد خلاقیت، پیشرفت تحصیلی و اعتماد به نفس نیز مورد بررسی قرار گرفته است.این مقاله در پی پاسخ به این سوال است که ویژگی‌های مختلف در آموزش هنر به دانش‌آموزان ابتدایی، به عنوان یک عنصر کلیدی چیست؟ با توجه به پویایی و الگوهای تغییراتی در آموزش، ایجاد بستری برای بهبود روش‌های آموزش هنر به دانش‌آموزان ابتدایی، بسیار مهم است. همچنین، برپایی کارگاه‌های آموزشی و ارتباط نزدیک با متخصصین آموزش هنر در این زمینه، بهبود کیفیت آموزش هنر در دوران ابتدایی را تسهیل می‌کند.
کلیدواژه ها
دانش پداگوژی، آموزش هنر، مهارت و خلاقیت، زیبایی شناسی
وضعیت: مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است