شناخت بدفهمی های ریاضی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی و راه کارهای آن ها
کد مقاله : 1200-CNF
نویسندگان
فاطمه رمضانی *1، عرفان فقیهی2
1دولتی
2آموزگار
چکیده کوتاه
هدف از پژوهش حاضر با هدف آشنایی با مفهوم بد فهمی و شناخت بدفهمی های رایج ریاضی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی و ارائه راه کارهایی در راستای کاهش این نارسایی ها و در نهایت برداشتن گامی در جهت کمک به آموزگاران و دانش آموزان و افزایش بازده و کارایی فرآیند یادهی – یادگیری می باشد. خطاهای نظامند تحت عنوان بدفهمی که به معنی درست نفهمیدن و به اشتباه تصور کردن است . برای جمع آوری داده های مورد نیاز برای تحقق این هدف از روش تحقیق آمیخته بهره برده شده است. با بررسی مقالات چند ساله اخیر متوجه شده ایم که اکثر مطالب در حوزه بدفهمی ها در پایه های چهارم، سوم و ششم انجام شده است و تحقیق جامعی بر روی کتاب ریاضی پنجم صورت نگرفته است لذا تحلیل و بررسی کتاب پنجم می تواند منجر به آسان تر شدن آموزش برای معلمان و یادگیری مطالب برای دانش آموزان شود.
کلیدواژه ها
بدفهمی، ریاضی پنجم ابتدایی، یاددهی، یادگیری.
وضعیت: مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است