بررسی اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر TPACK بر خودکارآمدی تحصیلی علوم تجربی دانشآموزان پایه پنجم ابتدائی |
کد مقاله : 1228-CNF |
نویسندگان |
ریحانه سالک * دانشگاه آزاد سبزوار |
چکیده کوتاه |
چکیده امروزه و همزمان با گسترش فناوری و ورود آن به عرصهی یادگیری و تعلیم و تربیت، آموزش سنتی با چالشهای جدی مواجه شده است. بهرهگیری از ابزارهای آموزشی نوین ازجمله بستهی آموزشی مبتنی (TPACK) به مشارکت بیشتر دانشآموزان منجر شده و آنان را به یادگیرندگان فعال تبدیل میکند. نمونهی آماری پژوهش حاضر بهصورت در دسترس و متشکل از 40 دانشآموز دختر دختر ناحیه 4 مشهد بوده است. ابزار پژوهش شامل بستهی آموزشی معلم ساخته مبتنی بر TPACK، ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪﺧﻮدﻛﺎرآﻣﺪی ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ زاژاﻛﻮوا و ﻫﻤﻜﺎران (2005) و آزمون عملکرد تحصیلی معلم ساخته بوده است. یافتههای حاصل از پسآزمون و تجزیهوتحلیل دادهها حاکی از آن است که بسته آموزشی مبتنی بر دانش محتوایی، تربیتی و فناورانه (تی پک) منجر به خودکارآمدی (در چهار سطح اطمینان به عملکرد تحصیلی در کلاس، اطمینان به عملکرد تحصیلی در بیرون ازکلاس، تعامل با دیگران در مدرسه، تعامل با دیگران در بیرون از مدرسه) دانشآموزان پنجم ابتدائی در درس علومتجربی (مبحث حواس پنجگانه) شده است. |
کلیدواژه ها |
کلیدواژه: یادگیری الکترونیکی، بستهی آموزشی، علوم تجربی، حواس پنجگانه، .TPACK |
وضعیت: مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است |