بررسی نقش دانشگاه فرهنگیان در توسعه دانش پداگوژی محتوا(PCK) |
کد مقاله : 1253-CNF |
نویسندگان |
فاطمه بابائی *، محدثه شامی فرد دانشجو معلم |
چکیده کوتاه |
کارگزار اساسی در اجرای تدریس شایسته، معلم است که بخش قابل توجهی از کیفیت آن، از طریق نحوه تربیت و آموزش معلم طی دوره آماده سازی وی در مراکز دانشگاهی تربیت معلم تامین میشود؛ درواقع کمیت و کیفیت دانش، برنامههای درسی، اساتید و دوره کارورزی در دانشگاه فرهنگیان مهم است و بر یادگیری و توسعه دانش پداگوژی محتوا دانشجویان که در تدریس شایسته مهم است، تاثیر میگذارد. هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش دانشگاه فرهنگیان در توسعه دانش پداگوژی محتوا(PCK)، میباشد. روش تحقیق حاضر از نوع مطالعات کیفی و روش گردآوری اطلاعات کتابخانهای یا بررسی و تحلیل اسناد میباشد. در نهایت بعد از بررسی اسناد و مدارک علمی در این زمینه به این نتیجه دست یافتیم که نقش سه عامل مهم و اساسی پروژه کارورزی، برنامه های درسی و هیئت علمی و اساتید در دانشگاه فرهنگیان جهت توسعه دانش پداگوژی محتوا از اهمیت بالایی برخوردار میباشد و در این رابطه باید اقدامات لازم از سوی نظام تعلیم و تربیت صورت گیرد. |
کلیدواژه ها |
دانشگاه فرهنگیان، دانش پداگوژی محتوا، کارورزی. |
وضعیت: مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است |