بررسی اثربخشی آموزش درس ریاضی در قالب پداگوژی مبتنی بر بازی‌های رایانه‌ای بر هیجان پیشرفت دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی
کد مقاله : 1284-CNF
نویسندگان
راضیه زارعی کردشولی *1، زهرا کریمی2
1مدیر
2معلم
چکیده کوتاه
این پژوهش با هدف تاثیر آموزش ریاضی در قالب پداگوژی مبتنی بر بازی‌های رایانه‌ای بر هیجان پیشرفت در دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی انجام شد. پژوهش حاضر ز نوع پژوهش‌های نیمه آزمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی شهرستان اقلید در سال تحصیلی 1402-1401 بود. نمونه‌گیری با استفاده از روش در دسترس 60 نفر از دانش آموزان در قالب دو کلاس مجزا با دو معلم مجزا انتخاب و در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه هیجان پیشرفت پکران و همکاران(2005) بود. گروه آزمایش طی 10 جلسه60 دقیقه‌ای برخی از سرفصل‌های مشخص شده را به کمک نرم افزارهای آموزش بازی رایانه‌ای فرا گرفته و گروه کنترل همان مباحث را به روش سنتی آموزش دیدند. در پایان طرح هر دو گروه کنترل و آزمایش برای بار دوم به هر دو پرسشنامه پاسخ دادند. داده‌های جمع آوری شده با استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیری و تک متغیری و با استفاده از نرم افزار Spss24 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که میزان تاثیر آموزش ریاضی در قالب بازی‌های رایانه‌ای بر هیجان پیشرفت در دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی معنادار بوده است.
کلیدواژه ها
بازی آموزشی، بازی‌های رایانه‌ای، هیجان پیشرفت
وضعیت: مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است