بررسی اثربخشی آموزش درس ریاضی در قالب پداگوژی مبتنی بر بازیهای رایانهای بر هیجان پیشرفت دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی |
کد مقاله : 1284-CNF |
نویسندگان |
راضیه زارعی کردشولی *1، زهرا کریمی2 1مدیر 2معلم |
چکیده کوتاه |
این پژوهش با هدف تاثیر آموزش ریاضی در قالب پداگوژی مبتنی بر بازیهای رایانهای بر هیجان پیشرفت در دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی انجام شد. پژوهش حاضر ز نوع پژوهشهای نیمه آزمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی شهرستان اقلید در سال تحصیلی 1402-1401 بود. نمونهگیری با استفاده از روش در دسترس 60 نفر از دانش آموزان در قالب دو کلاس مجزا با دو معلم مجزا انتخاب و در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه هیجان پیشرفت پکران و همکاران(2005) بود. گروه آزمایش طی 10 جلسه60 دقیقهای برخی از سرفصلهای مشخص شده را به کمک نرم افزارهای آموزش بازی رایانهای فرا گرفته و گروه کنترل همان مباحث را به روش سنتی آموزش دیدند. در پایان طرح هر دو گروه کنترل و آزمایش برای بار دوم به هر دو پرسشنامه پاسخ دادند. دادههای جمع آوری شده با استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیری و تک متغیری و با استفاده از نرم افزار Spss24 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که میزان تاثیر آموزش ریاضی در قالب بازیهای رایانهای بر هیجان پیشرفت در دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی معنادار بوده است. |
کلیدواژه ها |
بازی آموزشی، بازیهای رایانهای، هیجان پیشرفت |
وضعیت: مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است |