میکروتیچینگ (تدریس خرد) روشی برای توسعه دانش پداگوژی محتوا(PCK) |
کد مقاله : 1290-CNF |
نویسندگان |
صغری ملکی * مرکز حکیم فردوسی البرز |
چکیده کوتاه |
یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در توسعه دانش پداگوژی محتوا (PCK)، تجربه مکرر تدریس و تامل و بازنگری بعد از آن است. میکروتیچیگ ( تدریس خرد) با اینکه تدریسی خرد و شبیه سازی شده است اما می تواند در رشد و توسعه دانش پداگوژی محتوا و دیگر دانش ها و مهارت های ضروری معلمی، بسیار تاثیرگذار باشد. این مطالعه پدیدارشناسانه، با بررسی و واکاوی تجربه هشت دانشجو معلم که در درس آموزش علوم خود، میکرویچینگ را نیز تجربه کرده بودند، نشان داد میکروتیچنگ می تواند برای دانشجو معلمان، رشد PCK، درک نقش «تامل» در توسعه و بالندگی حرفه ای، اصلاح دیدگاه ها،مفروضات و باورها، ایجاد اعتماد به نفس و آمادگی برای تدریس های واقعی و توسعه خرده مهارت هایی مانند مدیریت کلاس، فن بیان، زبان مناسب بدن و ... را به همراه بیاورد.این مطالعه همچنین ساختگی بودن شرایط در میکروتیچینگ را به عنوان یکی از محدودیت و چالش های اساسی این شیوه نشان داد. |
کلیدواژه ها |
دانش پداگوژی محتوا ، میکروتیچینگ، تربیت معلم |
وضعیت: مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است |