واکاوی بن‌سازه‌های برخط بازی در آموزش ریاضی برای بهبود یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی
کد مقاله : 1298-CNF
نویسندگان
سالار علی مددی1، حمید احمدی هدایت *2، مسلم قبادیان2
1دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی پردیس حکیم فردوسی
2عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان
چکیده کوتاه
هدف از پژوهش حاضر واکاوی بن‌سازه‌های برخط بازی در آموزش ریاضی برای بهبود یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی می باشد. برای دستیابی به این هدف از روش توصیفی-تحلیلی استفاده شده است. یافته‌های پژوهش بیانگر آن است که بن‌سازه‌های اس‌تی‌مث(ST Math) و آرکیدمیکس(Arcademics) در زمینه ی آموزش ریاضی برای دانش‌آموزان ابتدایی با قابلیت‌های ایجاد انگیزه، تلفیق مطالب عینی و ذهنی و با رویکرد پژوهش محوری می‌تواند مفید واقع شود. در بن‌سازه اس‌تی‌مث بازی‌های گوناگون از جمله بازی جمع و تفریق به سبک معادله ای و جعبه را هل بده و ... همچنین بن‌سازه ی آرکید میکس، جمع جت اسکی و اسکیت برد باز برای یادگیری طراحی شده است. با توجه به قابلیت‌های بن سازه‌های فوق الذکر، معلمان می‌توانند با کاربرد آن‌ها تاثیر بسزایی در یادگیری ریاضی دانش‌آموزان ابتدایی ایجاد نمایند. در نظام آموزشی ایران نیز با توجه به تحولاتی که شیوع ویروس کووید 19 ایجاد نمود. سیاستگذاران محیط های یادگیری برخط طراحی بن سازه های آموزش و یادگیری متناسب با فرهنگی ایرانی را دنبال نمایند.
کلیدواژه ها
بن سازه؛ آموزش ریاضی؛ یادگیری؛ بازی‌؛ دانش‌آموزان ابتدایی.
وضعیت: مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است