1- ماهیت و ویژگیهای دانش پداگوژی محتوا(PCK) در دوره ابتدایی
1-1- مفهوم و چیستی دانش پداگوژی محتوا برای معلمان دوره ابتدایی
1-2- ویژگی های معلمان مجهز به دانش پداگوژی محتوا در دوره ابتدایی
2- عناصر و مؤلفه های دانش پداگوژی محتوا(PCK) در معلمان دوره ابتدایی
2-1- دانش درباره مبانی و بنیادهای تربیتی دانش آموزان در دوره ابتدایی
2-2- دانش درباره برنامه های درسی دوره ابتدایی
- دانش درباره اهداف و مقاصد آموزشی در برنامه های درسی دوره ابتدایی
- شناخت مشکلات موجود در محتوای برنامه های درسی دوره ابتدایی
- روشها و فرایندهای لازم برای شناخت محتوای برنامه های درسی دوره ابتدایی
- دانش درباره سازماندهی محتوای برنامه درسی(ارتباط عمودی و افقی محتوا) در دوره ابتدایی
- دانش درباره انتخاب و کاربرد رسانه ها، مواد و منابع یادگیری در برنامه های درسی دوره ابتدایی
- دانش درباره تدارک و سازمان دهی فعالیتهای یادگیری(تکالیف درسی) در برنامه های درسی دوره ابتدایی
- دانش درباره ارزشیابی از نتایج یادگیری و آموخته های دانش آموزان در برنامه های درسی دوره ابتدایی
2-3- دانش درباره تدریس موضوعات درسی در دوره ابتدایی
- مفهوم شناسی تدریس(تدریس به مثابه علم، تدریس به مثابه هنر، تدریس به مثابه مهارت) در دوره ابتدایی
- دانش درباره طراحی آموزشی، طراحی واحد یادگیری، و طرح درس برای ماده های درسی دوره ابتدایی
- دانش درباره رویکردها و راهبردهای اثربخش برای تدریس موضوعات درسی مختلف در دوره ابتدایی
- دانش درباره برنامه ریزی قبل از تدریس، حین تدریس و پس از تدریسِ معلمان در دوره ابتدایی
- شناخت درباره نقش بازنمایی ها، مثال ها و استعاره ها در تسهیل یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی
- دانش درباره ابعاد ارتباط در تدریس در دوره ابتدایی(ارتباط با دانش آموزان، ارتباط با همکاران، ارتباط با والدین، ارتباط با خود)
- دانش درباره مدیریت کلاس درس در فرایند تدریس در دوره ابتدایی
- دانش درباره شایستگی های اخلاقی تدریس در دوره ابتدایی
- دانش درباره شایستگی های روان شناختی تدریس در دوره ابتدایی
2-4- دانش درباره یادگیرندگان دوره ابتدایی
- دانش درباره نیازهای یادگیری(دانش و مهارتهای مورد نیاز) دانشآموزان برای یادگیری یک موضوع درسی خاص در دوره ابتدایی
- آگاهی از ویژگی ها و زمینه دانشآموزان دوره ابتدایی (نیازها، علایق، ظرفیت ها، ویژگی های شخصیتی، سبک های یادگیری، زمینه فرهنگی- اجتماعی- اقتصادی، پیشینه تحصیلی و ...) در فرایند آموزش و یادگیری
- شناخت درباره مشکلات و موانع یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی در ماده های درسی مختلف
- شناخت درباره دانشآموزان دارای نیازهای ویژه و راهبردهای تسهیل یادگیری آنها در دوره ابتدایی
- شناخت درباره باورهای نادرست و کج فهمیهای دانشآموزان دوره ابتدایی در یادگیری موضوعات درسی مختلف
2-5- دانش درباره محیط یادگیری در دوره ابتدایی
- شناخت درباره متغیرهای محیط فیزیکی(نور، صدا، رنگ، درجه حرارت، کمیت وکیفیت امکانات و وسایل آموزشی، تراکم جمعیتی و ...) مدرسه و کلاس در دوره ابتدایی
- آگاهی از فضا و جو روانی مدرسه و کلاس درس در دوره ابتدایی
- شناخت محیط فرهنگی و اجتماعی مدرسه و کلاس درس در دوره ابتدایی
- شناخت محیط های یادگیری مبتنی بر فناوری در دوره ابتدایی
3- توسعه دانش پداگوژی محتوا(PCK) در معلمان دوره ابتدایی
3-1- توسعه دانش پداگوژی محتوا(PCK) از طریق تربیت معلم قبل از خدمت
- نقش برنامه های درسی تربیت معلم دوره ابتدایی در توسعه دانش پداگوژی محتوا
- نقش پروژه کارورزی تربیت معلم دوره ابتدایی در توسعه دانش پداگوژی محتوا
- نقش استادان تربیت معلم دوره ابتدایی در توسعه دانش پداگوژی محتوا
- نقش رویدادهای علمی تربیت معلم دوره ابتدایی(نشست ها، کارگاه ها، کنفرانس ها، کرسی ها و ...) در توسعه دانش پداگوژی محتوا
3-2- توسعه دانش پداگوژی محتوا(PCK) در بدو خدمت نومعلمان دوره ابتدایی
- نقش دانشگاه فرهنگیان در پشتیبانی و بهسازی دانش پداگوژی محتوا در نومعلمان دوره ابتدایی
- نقش دوره های آموزشی کوتاه مدت آموزش و پرورش در بهسازی دانش پداگوژی محتوا در نومعلمان دوره ابتدایی
- نقش یادگیری های مدرسه ای در بهسازی دانش پداگوژی محتوا در نومعلمان دوره ابتدایی
- نقش یادگیری های محیطی در بهسازی دانش پداگوژی محتوا در نومعلمان دوره ابتدایی
3-3- توسعه دانش پداگوژی محتوا(PCK) در حین خدمت معلمان دوره ابتدایی
- نقش دوره های آموزش ضمن خدمت در بهسازی دانش پداگوژی محتوا در معلمان دوره ابتدایی
- نقش یادگیریهای مدرسه ای در بهسازی دانش پداگوژی محتوا در معلمان دوره ابتدایی
- نقش یادگیری های محیطی در بهسازی دانش پداگوژی محتوا در معلمان دوره ابتدایی